Yappa en Quick Brown Foxes gaan samen in zee…

De naam Paddy Roy Bates doet bij u allicht weinig bellen rinkelen. Ten onrechte. In 1967 richtte deze visser en notoir radio-piraat op een verlaten kanonnenplatform in de noordzee zijn eigen natie op. Het Sealand van Prins Roy I is sindsdien een van de meest succesvolle stichtingen van microstaten ooit.
Tot nu...
Want op 14/02/2025 verklaarden digitaal groeibedrijf Yappa, merkenbouwer Quick Brown Foxes en marketing-academie Gaido de onafhankelijkheid van Yapland: een vrijstaat voor merken die nieuwe vlaggen willen planten en voor mensen die grenzen willen verleggen. In Yapland verkennen we nieuwe horizonten in digitale technologie en creativiteit. Daarmee helpen we merken groeien, innoveren en tegelijk helemaal zichzelf te zijn.
Land in zicht
Volgens de befaamde Conferentie van Montevideo uit 1933 heb je drie elementen nodig om een onafhankelijke staat te kunnen zijn:
1. Grondgebied. Dubbel check. Yapland ligt ergens in Bilzen. En ergens in Maastricht.
2. Bewoners. Meer dan dertig keer check.
3. Gezag. Een soort van check: we hebben een bijzonder horizontale vorm van gezag, met Yoeri Severy als bescheiden, doch officiële vertegenwoordiger van ons team gelijkgestemden.
De oprichting van Yapland is een logisch vervolg op eerdere succesvolle samenwerkingen tussen Yappa en Quick Brown Foxes. De bundeling van krachten biedt klanten een complementaire aanpak:
Quick Brown Foxes versterkt merken met een unieke identiteit en persoonlijkheid, gebaseerd op inhoud en strategische positionering. Yappa vertaalt deze merken naar digitale performantie en groei, met diensten zoals webontwikkeling, online marketing, en e-commerce optimalisatie. Gaido zorgt ervoor dat teams worden opgeleid in digitaal vakmanschap en hun kennis direct kunnen toepassen.
Met vlag en wimpel
Yapland is een bestemming voor organisaties die technologie en creativiteit willen inzetten om dichter bij hun publiek te staan. Data, AI en automatisering hoeven niet haaks te staan op cultuur en persoonlijkheid. Met de juiste tools kunnen merken juist persoonlijker en menselijker worden. Daar ligt onze kracht: we maken technologie menselijk en merken bijzonder.
Alle Yaplanders delen dus dezelfde missie en goesting om anderen vooruit te helpen met kwalitatieve oplossingen op maat. We willen uitblinken in ons vak. Werken altijd ongedwongen, altijd onafhankelijk en altijd met respect voor elkaar.
Kortom, niets houdt ons tegen om in het spoor van Paddy Roy onze eigen micronatie boven het doopvont te houden. En dus hesen Yoeri Severy, Simon Kempeneers, Maarten Mulders, Wesley Lancel en Jeroen Peetermans op 14 februari 2025 de vlag boven Yapland. Naast founding fathers van een nieuwe microstaat zijn ze voortaan allemaal aandeelhouders van Yappa, met de ambitie om morgen andere organisaties mee te integreren in dit nieuwe verhaal.
Vanaf nu ben je alvast welkom in Yapland voor branding, e-commerce, marketing, webdevelopment en opleiding.
Zet koers naar yap.land

More fox tales
Good communication may not solve all your problems, but bad communication sure won’t help you fix them.
-
Yappa en Quick Brown Foxes gaan samen in zee…
en stichten daar een vrijstaat voor merken en mensen die hun grenzen willen verleggen.
-
Branding is a personal business
Brands are living things. Their reason for existing and adapting to changing client needs, is closely connected to the people behind them.
-
Not choosing is still a choice
When your brand needs refocus, making choices is the first step.
-
Fox tales #3
Back-yard developers and other UX
-
Making it right in Limburg
Making it right in Limburg This Spring, we take a fresh start for Limburg. Our new campaign encourages visitors to make it right in Limburg by painting it as a top-of-heart destination.
-
Fox tales #2
Welcome to the dark side (of your home office)
-
Where creativity and strategy meet
As a Creative Director, Maarten sets the standard that guides all creative work. Together with Simon, he will make sure your work stands out.
-
877,400 locals rediscover Limburg
When tourism turns into lockdown, we're left with only two choices. One, sit back and relax until tourists start making their way back. Or two, roll up your sleeves and take action.
-
Fox tales #1
There is a light and it never goes out. Welcome to the roaring twenties.
-
Welcome navigator Jeroen
When clients become colleagues, you know you?re doing things right. Jeroen makes great work smarter and will strengthen our team as a fox.
-
Welcome word dancer Heleen
In June 2019, we met Heleen in a workshop. Two years later, the shopping was over and she decided to come work part-time for the foxes.
-
Change of coat, but not their tricks
With Jan as our new skulk leader, Simon can fully focus on what he likes most: guiding brands on their journey and helping tell their story.
-
Brightening the future with fake news
Forget trend reports, fake news is the next big thing. Guided by our cards, we predict 10 conspiracy theories that you will actually want to believe in in 2021.
-
Is de liefde voor het werk voorbij?
5 suggesties hoe betere ‘employer brands’ het weer goed kunnen maken tussen kenniswerkers en hun job.
-
Algemene voorwaarden